Legume care îți dau energie

Toate legumele care ne oferă mai multă energie susțin o mulțime de alte sisteme ale organismului. Ele ne ajută să luptăm cu depresia, cu stresul oxidativ, să reducem riscul afecțiunilor cardiovasculare și a cancerului, să ne îmbunătățim sănătatea pielii și a părului sau să ne susținem sistemul osos.

Sunt ușor de preparat și pline de beneficii pentru organism. Sunt bogate în vitamina D, minerale și oligolemente, beneficiem și de o doză de proteine bunicică. Ele ne ajută și să ne susținem sistemul imunitar.

O legumă nu foarte folosită în rețetele românesti, poate fi gătită pentru a satisface orice preferințe. Atuurile sale sunt: de la bogăția de vitamine pe care le conține (vitaminele A, B şi C), până la conținutul ridicat de fibre.

Această legumă conține un antioxidant numit apigenină, care reduce activitatea unei enzime care contribuie la dezvoltarea cancerului și ale altor boli cronice.

Conțin întreg complexul de vitamine B, magneziu și fier, substanțe esențiale pentru buna funcționare a organismului și ne ajută și pentru energizare. Poți extrage aportul zilnic necesar de vitamine consumând broccoli, salată verde, sparanghel sau spanac.


Este o altă sursă bună de carbohidrați pentru energie. Pe lângă glucidele pe care le conține, fasolea este și o sursă foarte bună de proteine, dar și de fibre. Fibrele încetinesc digestia carbohidraților, ceea ce înseamnă că nu trebuie să îți faci griji pentru creșterea glicemiei, în timp ce îți primești doza de energie de durată.

www.fitnessscandinavia.ro

Articolul precedent

Articolul următor