Juice versus smoothie

Ce anume face diferența între clasicul suc proaspăt stors la aparat și băuturile preparate în blender?

Poate vă gândiți că e doar o chestiune de gust și de servire: primul se dă ușor pe gât dintr-un pahar, în timp ce al doilea are o consistență închegată și se poate consuma, deci, cu lingura. Dar adevărata distincție nu e o doar o treabă de formă, ci mai ales una de funcție.

  • În funcție de rolul lor

Atunci când folosim un aparat de stors, obținem un preparat care ține mai mult de sete, iar atunci când folosim un blender avem ca rezultat un preparat care ține mai degrabă de foame. Așadar, în funcție de nevoia fiziologică resimțită, vom ști că varianta de juice reprezintă cea mai bună alegere pentru hidratare, iar cea de smoothie pentru hrănire.

  • Ingrediente diferite

De aceea și rețetele fiecăruia dintre ele necesită ingrediente diferite. Pentru storcător sunt recomandate exclusiv fructe și legume cu un conținut predominant de apă – citrice de orice fel, mere, morcov, sfeclă roșie – în timp ce pentru blender avem nevoie de vegetale mai consistente, cu mai multă fibră și chiar cu grăsime (vegetală) – banane, avocado, semințe, nuci sau fructe uscate.

  • Când și cum le consumi

Pentru că un suc fresh este mai lejer, iar un smoothie este mai consistent, recomandăm prima opțiune ca gustare între mese (satisface setea și suprimă temporar senzația de foame), iar pe cea de-a doua ca o masă principală, ce asigură sațietatea cu doar câteva ingrediente.  

Pont:  Există o categorie intermediară – kiwi, fructe de pădure, căpșuni, cireșe, struguri, pepeni, frunze și verdețuri – care se pot utiliza și pentru juice și pentru smoothie.