Colagenul: Surse și utilizări

🕑 Timp de lectură: 2 minute

Această substanță proteică ce intră în alcătuirea pielii, oaselor și țesutului conjunctiv este prețioasă pentru organism mai ales după vârsta de 30 de ani.

Secretat din abundență în mod natural de propriul nostru corp pentru buna funcționare a sistemelor și organelor, colagenul își încetinește producția ca urmare a înaintării în vârstă, dar și a factorilor precum poluarea, radiațiilor solare, a fumatului sau consumului ridicat de zahăr. În consecință, după a treia decadă de viață, putem observa că tenul și pielea în general se ridează și pierde din elasticitate sau că articulațiile devin mai rigide – semnalmente că nivelul colagenului produs natural scade.

Întrucât acest tip de proteină cu rol de „lipici protector” e implicat în mai multe procese decât cele vizibile la exterior – având un rol important în sănătatea mușchilor, tendoanelor, ochilor, plămânilor și reparațiilor celulare în general –, după pragul de 30 de ani este recomandabil să suplimentăm colagenul rarefiat din organism.

Cel mai bun colagen? Este cel produs de tine. Totuși, dacă trebuie să compensăm scăderea nivelului de colagen, specialiștii ne recomandă una dintre cele patru variante, fiecare având indicații și utilizări speciale – injecții, capsule, pudră sau fiole buvabile. De principiu, tipul I este indicat pentru sistemul osos și tendoane, tipul II pentru regenerarea cartilagiilor, tipul III pentru piele și vase sanguine, iar tipul IV pentru structura membranelor din celule și organe. De asemenea, o mică îmbunătățire a tonusului pielii poate fi obținută și prin aplicarea cremelor cu colagen, care sunt cel mai bine asimilate în prezența coenzimei Q10.

Consumă regulat aceste alimente pentru a stimula producția de colagen:

– Pește, bogat în acizi omega-3, și proteine de origine animală, precum ouăle de țară.

– Nuci, alune, semințe, bogate în acizi grași.

– Alimente roșii – sfeclă, tomate, fructe de pădure, ardei capia – conțin antioxidanți ce ajută producția de colagen.

– Fructe, legume și frunze verzi, bogate în vitamine A și C: citrice, mere, pere, ardei grași, salată, morcovi, cartofi dulci.

Articolul precedent

Articolul următor