Surse de proteine

­čĽĹ Timp de lectur─â: 2 minute

De unde ne lu─âm for╚Ť─â ╚Öi energie ├«n fiecare zi.

Absolut orice proces celular din organism ÔÇô de la buna func╚Ťionare a organelor, p├ón─â la crearea de noi celule care s─â le ├«nlocuiasc─â pe cele vechi ╚Öi ├«mb─âtr├ónite ÔÇô se face cu ajutorul proteinei. Aceasta este, dac─â e s─â facem o compara╚Ťie, ca o c─âr─âmid─â f─âr─â de care corpul nostru n-ar putea construi sistemul complex ╚Öi ultraperformant care este.

├Än natur─â g─âsim proteine ├«n alc─âtuirea multor alte specii, dintre care cele mai importante sunt categoria animal─â, dar ╚Öi cea vegetal─â. A╚Öadar, nu doar dieta omnivor─â ÔÇô bazat─â pe toate grupele alimentare, de la carne la ou─â, lactate ╚Öi legume ╚Öi fructe ÔÇô reprezint─â o surs─â proteic─â bogat─â, ci ╚Öi dieta vegetarian─â, dat fiind c─â exist─â o list─â generoas─â de proteine de origine vegetal─â, de asemenea. Popularitatea multor atle╚Ťi vegani, de exemplu, este un indicator al faptului c─â musculatura ╚Öi performan╚Ťa se pot construi ╚Öi f─âr─â consum de carne, at├óta vreme c├ót se acord─â importan╚Ť─â unei alimenta╚Ťii echilibrate ╚Öi s─ân─âtoase.

╚śtia╚Ťi c─â doza zilnic─â recomandat─â pentru o persoan─â care nu face sport este aprox. 40 g pentru o femeie ╚Öi aprox. 50 g pentru un b─ârbat?

Unt de arahide – 8 grame de protein─â – 2 linguri

Ou─â – 6 grame de protein─â

Carne macr─â de vit─â – 25 grame – ├«n 85 de grame la gr─âtar

Carne alb─â de pas─âre – 11 grame la o por╚Ťie de 105 grame servit─â la gr─âtar

Linte – 9 grame la 100 grame

Fasole – 9,7 grame la 100 grame

Iaurt natural – 10 grame la fiecare 100 grame

N─âut – 8,5 grame la 100 grame

Edamame – 18,2 g la 100 grame

Quinoa – 4,5 grame la 100 grame

Cartof – 6 gr la unul mare

Drojdie inactiv─â – 9 grame la dou─â linguriSemin╚Ťe de dovleac- 8 grame la 30 grame