Spirulina: sursă de hrană completă

🕑 Timp de lectură: 2 minute

Suntem obișnuiți să ocolim algele la mare, însă anumite specii – printrecare spirulina – este mai nou cultivată intenționat, deoarece a captat atenția oamenilor de știință din cadrul mai multor organizații internaționale, precum NASA și ONU. Dacă te întrebi ce poate fi atât de special la o plantă primitivă ce crește în apă (atât cea dulce, cât și cea sărată) încât cercetătorii se gândesc să o includă în dieta astronauților din spațiu, dar și a celor care suferă de malnutriție pe Pământ, iată lista componentelor ce nu te pot lăsa indiferent/ă:

  •   Proteine în proporție de 50% – 70% (dublufață de carnea roșie)
  •   Minerale: fier, magneziu, zinc, cupru, sodiu, potasiu, fosfor
  •   Acizi grași Omega, printre care acidul gamma- linoleic (GLA, prezent și în laptele matern)
  •   Fibre dietetice, excelente pentru intestine și tranzitul din colon
  •   Clorofilă și ficocianină, doi antioxidanți puternici activi ce-i dau colorul verde-albăstriu
  •   Vitaminele A, E, K și B1 ,B2 ,B3 ,B5 ,B6 ,B9
  •   Conținut ridicat de calciu (similar cu cel al laptelui)

Procesul actual de cultivare-recoltare-uscare- macerare, face ca spirulina să fi devenit un produs accesibil tuturor celor care sunt pasionați de suplimente alimentare pentru sănătatea proprie și a celor din jur, nu doar a celor care trăiesc lângă apă și au avantajul de a se hrăni cu produse naturale din râuri, mări sau oceane. În special pentru locuitorii orașelor aglomerate din întreaga lume, spirulina sub formă de pulbere organică este suplimentul ce-și merită renumele dacă e să ne gândim că aduce aportul maxim de proteine în dietă și combate constipația în același timp (spre deosebire de efectul pe care îl are o cantitate mare de carne în dietă), și de nutrienți ce încetinesc procesul de îmbătrânire.

Ingrediente pentru 2 persoane:

🥛  150 ml lapte rece la alegere (poate fi și lapte de migdale)

🍌 o banană coaptă

🍓 un pumn de căpșune proaspete

🥜 câteva migdale crude