DEFICITUL CALORIC -RECOMANDAT SAU NU?

­čĽĹ Timp de lectur─â: 2 minute

To╚Ťi cei preocupa╚Ťi de sc─âderea ├«n greutate, fie c─â sunt speciali╚Öti ├«n nutri╚Ťie, fie persoane care ├«╚Öi doresc s─â scape de c├óteva kilograme, sunt ├«mp─âr╚Ťi╚Ťi ├«n dou─â mari tabere.

Pe de o parte cei care cred cu t─ârie c─â sc─âderea ponderal─â nu este posibil─â dec├ót prin atenta contabilizare a num─ârului de calorii acumulate din alimenta╚Ťie, iar pe de alt─â parte cei care se bazeaz─â pe o alt─â teorie.

Primii sus╚Ťin c─â ar trebui s─â fim permanent cu ochii pe num─ârul de calorii con╚Ťinute de fiecare aliment pe care ├«l consum─âm, ceilal╚Ťi ironizeaz─â aceast─â preocupare (dus─â uneori la obsesie) ╚Öi o consider─â complet inutil─â. Ace╚Ötia din urm─â mizeaz─â pe efectul ob╚Ťinut ├«n urma arderii unui num─âr mai mare de calorii dec├ót cel oferit organismului prin alimenta╚Ťie, ╚Öi nu pe ├«nfometare.

Inutil─â este ├«ns─â disputa dintre cele dou─â tabere, pentru c─â, ├«n fond, ╚Öi unii, ╚Öi ceilal╚Ťi, au la baz─â acela╚Öi principiu: cel al deficitului caloric.

Desigur, un consum mai mic de calorii, ├«n timp va avea ca ╚Öi efect sc─âderea ponderal─â. Important este cum anume este ob╚Ťinut─â aceasta.

O alimenta╚Ťie slab caloric─â ÔÇô vezi ÔÇ×cultulÔÇŁ pentru consumul frunzelor de salat─â, castrave╚Ťilor, merelor ╚Öi altor asemenea alimente considerate inofensive greut─â╚Ťii corporale ÔÇô poate fi totodat─â una lipsit─â de substan╚Ťele nutritive necesare bunei func╚Ťion─âri a organismului, ceea ce poate duce la dezechilibre grave, cu consecin╚Ťe la fel de grave asupra s─ân─ât─â╚Ťii. Apoi, nu toate caloriile sunt la fel de bune pentru organism. Una este ca la o mas─â s─â prime╚Öti un aport de 500 de calorii dintr-o ÔÇô s─â zicem ÔÇô ciocolat─â, ╚Öi alta este s─â le ob╚Ťii din dou─â felii de p├óine integral─â, un ou fiert, 2 ÔÇô 3 felii de ╚Öunc─â de curcan ╚Öi o jum─âtate de ardei gras.

Ob╚Ťinerea deficitului caloric ├«ntr-un mod corect ╚Öi eficient este atunci c├ónd sunt combinate cele dou─â metode ale celor dou─â tabere. Adic─â pe de o parte se va ├«ncerca reducerea num─ârului de calorii ob╚Ťinute din alimente (╚Öi b─âuturi, pentru c─â ╚Öi acestea se pun la socoteal─â) ╚Öi pe de alt─â parte se va cre╚Öte nivelul de activitate fizic─â pentru arderea lor.

Regulile nu sunt complicate, sunt exact cele clasice, despre care se vorbe╚Öte c├ónd se face referire la via╚Ťa s─ân─âtoas─â: limitarea/evitarea consumului de alimente procesate, de zah─âr ╚Öi gr─âsimi, evitarea b─âuturilor cu zah─âr ad─âugat ╚Öi a alcoolului ╚Öi practicarea de exerci╚Ťii fizice de intensitate medie (mers ├«n pas alert, cu bicicleta, ├«not) timp de 300 de minute pe s─âpt─âm├ón─â. Dac─â vei juca cinstit este imposibil s─â nu ob╚Ťii deficitul caloric ╚Öi consecin╚Ťa lui, sc─âderea ponderal─â. Tot secretul st─â ├«n corectitudinea cu care alegem s─â facem acest lucru.

Articolul urm─âtor

PHP Code Snippets Powered By : XYZScripts.com