Beneficiile fructelor în dietă

Nu oricine iubește fructele sau le tolerează bine la masă. Indiferent că sunteți fani sau nu, iată câteva informații care să vă ajute să vă înțelegeți mai bine relația cu ele.

Adevărul e că fructele reprezintă o categorie aparte, pentru că unele persoane se simt foarte atrase și nu pot trăi fără ele, în timp ce altele nu le poftesc sau nu le digeră ușor. În plus, există nutriționiști care sfătuiesc populația să le consume rar, întrucât fructele sunt dulci, influențând în mod negativ – conform opiniei lor – glicemia și greutatea unui consumator. Și atunci care e adevărul: trebuie ele ocolite sau incluse cât mai des în alimentație?

Ce conțin și la ce bun

Englezii spun că „un măr pe zi ține doctorul la distanță”, în sprijinul ideii că fructele te mențin sănătos. Și de aceeași părere sunt și medicii care ne ecomandă public să consumăm minim cinci porții de fructe și legume pe zi, nu-i așa? Așadar, care sunt proprietățile lor miraculoase, despre care auzim în mod abstract dar pe care, concret vorbind, nu le-am înțeles poate niciodată?

Cel mai important beneficiu al oricărui fruct este că este un produs natural, crescut în pom și nu obținut printr-un proces chimic, artificial.

Când mușcăm dintr-un fruct din livadă – presupunând că încercăm să găsim cât de des posibil fructe organice, crescute și coapte natural, corpul nostru resimte în fiecare celulă plăcerea gustului dulce fără niciun compromis. Pentru că în acel moment primește și se încarcă cu energie pură, formată din minerale, vitamine și enzime 100% naturale.

Falsa frică de fructoză

Deși mulți oameni informați nu pot contesta sub nicio formă cele de mai sus, totuși o parte încă își refuză consumul regulat de fructe din pricina „zahărului” conținut. Științific vorbind însă, acest ingredient se cheamă fructoză, se regăsește exclusiv în fructe. Fructoza este dulcele încărcat de substanțe vii și active, care nu poate avea și nici nu are aceleași efecte în organism precum zahărul.

Cei care includ constant fructe proaspete în stilul lor alimentar se disting printr-un tranzit intestinal mai bun decât cei care le evită. Fructele fluidizează circuitul fibrelor în intestine, astfel că simptomele acute sau cronice de constipație dispar.

Liber la digestie

Dacă fructul se mănâncă drept ceva dulce după masă, el se va întâlni cu restul de alimente în stomac, digestia va fi grav îngreunată și la final se produce fermentația. Dacă însă se mănâncă înainte, el se va procesa rapid (aproximativ 20 de minute pe stomacul gol) și se va asimila corect de către celulele din corp.  

Monica Neagu
Nutriționist
jurnaldedetox.wordpress.com

Articolul precedent