Ferește-te de migrene

Iată câteva măsuri pe care le poți lua pentru a sta departe de efectul lor devastator.

Durerile de cap ne blochează rutina zilnică și ne strică și cele mai plăcute momente cu săgețile lor. Fie ele dese și intense, fie surde și constante, s-ar părea că singura scăpare e consumul de pilule analgezice odată la câteva ore, care să ne elibereze din menghina lor. Dacă faci parte din categoria afectată de migrene e important să știi că poți lua diverse măsuri ca să ajungi tot mai rar la pastile și să dai un respiro ficatului tău și întregului sistem digestiv. Creându-ți câteva obiceiuri sănătoase, vei observa gradual că durerile apar tot mai puțin și că intensitatea se reduce îmbucurător. Iată deci recomandările noastre:

  • Consumă mai puțin alcool, în special vin roșu. Pentru cei predispuși la migrene, băuturile alcoolice trebuie limitate la ocazii speciale și niciodată amestecate sau depășite unul-două pahare.
  • Bucură-te de mai multă liniște. Stimularea simțurilor – lumină puternică, zgomot, mirosuri preganante – toate agravează durerea de cap, deci evită să petreci timp în locuri agitate.
  • Petrece mai puțin timp la computer. Statul în fața ecranului, fie că citești sau privești filme pe net, obosesc ochii și favorizează apariția durerii.
  • Bea mai multă apă și dormi suficient. Ambele ajută organismul să își refacă forțele.
  • Consumă mai puțină mâncare. Lipsa hranei declanșează migrena, însă nu orice aliment e compatibil cu starea de rău. Elimină complet mâncarea ultraprocesată, semipreparată sau fast-food și crește consumul de mâncare gătită în casă, salate verzi și sucuri de fructe proaspăt stoarse.
Articolul precedent