ANTIINFLAMATOARE NATURALE

­čĽĹ Timp de lectur─â: 2 minute

Hrana pe care o m├ónc─âm ╚Öi suplimentele pe care le lu─âm reprezint─â alia╚Ťii principali ├«n remedierea inflama╚Ťiei din corp.

Nu doar c├ónd ne sim╚Ťim umfla╚Ťi sau alergici ÔÇô simptome acute ÔÇô experiment─âm fenomenul fizic de inflama╚Ťie. Avem de-a face cu acela╚Öi fenomen ╚Öi ├«n cazul afec╚Ťiunilor cronice, precum artrita, diabetul, probleme ale inimii, tumori canceroase, Alzheimer. ├Än cazul multor boli contemporane, oamenii de ╚Ötiin╚Ť─â au descoperit c─â o etap─â preliminar─â prin care organismul ajunge la stadiul de boal─â este cel al inflama╚Ťiei persistente.

Tratamentul cu medicamente care s─â reduc─â sau s─â ╚Ťin─â sub control acest proces este ineficient sau insuficient dac─â ne baz─âm ca pastilele s─â rezolve problema, f─âr─â s─â ne modific─âm dieta. Cauza inflama╚Ťiei nu poate disp─ârea at├óta vreme c├ót continu─âm s─â introducem ├«n corp alimente acide, cu poten╚Ťial inflamator, ├«n locul celor care au capacitatea de a o reduce ╚Öi ameliora.

Care sunt inculpa╚Ťii principali, a╚Öadar?

Din p─âcate, carbohidra╚Ťii complec╚Öi care fac parte din abunden╚Ť─â ├«n dieta standard ÔÇô p├óine ╚Öi foietaje din f─âin─â alb─â, margarin─â, cartofi pr─âji╚Ťi, sucuri acidulate, carne ro╚Öie (friptur─â, burger, hot dog etc) ÔÇô provoac─â inflamarea mucoaselor ╚Öi a ╚Ťesuturilor. Consumul sistematic nu creeaz─â doar probleme care apar ╚Öi dispar, ci au consecin╚Ťe nefaste pe termen lung.

Din fericire ├«ns─â, exist─â ╚Öi o list─â de alimente care chiar anuleaz─â efectele ╚Öi reverseaz─â fenomenul. Aceasta e compus─â din produse proaspete, crude, neprocesate: ro╚Öie (dar ╚Öi alte legume similare), fructe (cire╚Öe, pepeni, fructe de p─âdure, mere, citrice), nuci ╚Öi alune (crude sau coapte ╚Öi nes─ârate), frunze de salat─â (verde, spanac, fetic─â, ruccola ╚Öi combina╚Ťii), ulei de m─âsline (extravirgin ╚Öi presat la rece), precum ╚Öi pe╚Öte bogat ├«n acizi gra╚Öi, cum este somonul, macroul, sardinele, tonul.

Vegetalele care au un con╚Ťinut ridicat de polifenoli ÔÇô substan╚Ťa care se recunoa╚Öte dup─â culoarea ro╚Öie-violet din coaj─â, miez sau frunze ÔÇô sunt cele mai indicate pentru propriet─â╚Ťile antiinflamatoare. Iar dieta mediteraneean─â ├«n general este recomandat─â pentru o alimenta╚Ťie echilibrat─â, ├«n afara oric─ârui pericol.

Pont: Turmericul ╚Öi ghimbirul crude, ├«ncorporate ├«n b─âuturi, smoothie-uri sau alte re╚Ťete scad nivelul inflama╚Ťiei din corp. Se pot consuma ╚Öi uscate, ├«n cadrul suplimentelor.

Articolul precedent

Articolul urm─âtor

PHP Code Snippets Powered By : XYZScripts.com